Sunday, September 4, 2011

.DAH RAYA ---->skOlah pulax''

..OK RAYA DAH HABISS ! !sO skOlah dOk panggei dahh..asrama dOk kata maii !! maii !!adOIi !malas rasa wehh..nak dok dalam penjara 2 pulax enn Phaha..lepas ney FINAL EXAM pulaxx..hadOII !senior semua kata susah..hemm..nak buad camana..benda apa yang senang dalam dunia ney enn haha !Ok dah nak balek asrama dah..bye2 enjOyy ayat2 kat bawah 2..syOk baca hehe

Barulah ada "feel"

alt
"Kerja dah siap. Basuh baju pun dah. Homework pun dah settle."
"Bosanlah. Nak buat apa lagi ye.. Hmm.. tengok tv la.. apa cerita yang best ea hari ni? Bukak Facebook pun ok jugak."

Ini ngomelan yang mungkin biasa kita dengar. Ada hari-hari yang kita akan rasa bosan, mungkin kerana kerja-kerja sudah disiapkan atau pun mungkin kerana rutin yang sama setiap hari.

Sepatutnya, sebagai manusia yang bergelar Muslim, perkataan bosan tidak meniti di bibir kita.

Jom jadi malas!

alt
Apa yang telah anda buat pada hari ini?
Lihat hari yang telah berlalu, adakah terisi dengan perkara berfaedah?
Seringkali kita mendengar pesanan ini
"Masa hidup sebelum mati"
"Masa sihat sebelum sakit"

Hidup Kat Dunia Ini Best!

alt
Acapkali kita dengar supaya jangan terlalu taksub dengan dunia, jangan terlalu terikat dengan dunia. Terkadang, kitalah yang menasihati mereka yang lain supaya jangan cintakan dunia.

Tapi, kadang-kadang kita juga yang tersingkuh. Dugaan dunia ini memang hebat. Siapa tidak mahu harta yang banyak. Hidup di dunia ni memang best kalau ada banyak harta, wang melimpah ruah. Tunjuk apa saja di kedai dan bayar. Best kan hidup macam tu?

"Saya Nak Dia.."

alt
"Dia kaya sangat. Selalu ada bila aku senang. Masa aku susah lagi la aku rasa dia ada.."
"Bila rindu, aku baca ayat cinta yang dia bagi.."
"Bila aku nak apa-apa, aku minta pada dia.."
"Bila aku gundah..aku fikir dia, terus rasa tenang.."
"Best tau bercinta dengan dia..! Kau pun boleh bercinta dengan dia."
"Eh, aku pun boleh?

Awak, Hati Awak Macam Mana?

altBermacam orang, bermacam ragam dan tentulah bermacam-macam keadaan hati mereka.
Kadang-kadang mereka tertanya-tanya, kenapa mereka gelisah, padahal mereka sangat seronok dengan kehidupan seharian mereka.

Abahlah Abah Paling Best Untuk Saya

altAbah, selamat hari bapa. Setiap hari adalah hari bapa untuk abah.
Abah adalah bapa yang paling best sebab abah baik je, tak suka marah-marah.
Kalau anak-anak ada buat salah, abah punya la slow talk. Takde nak tengking-tengking or marah-marah.
Agaknya anak abah yang ni ikut perangai abah kot, baik hati.

No comments:

Post a Comment